x فروشگاه لیون کامپیوتر لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران
سبد خرید
گزارشی از AMD درباره عملکرد Mantle
تاریخ ارسال خبر : ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۲        تعداد مشاهده : ۸۶۳
0 - 0
به اشتراک گذاری در فیس فوک به اشتراک گذاری در توییتر به اشتراک گذاری در استامبل‌آپون به اشتراک گذاری در دلیشز به اشتراک گذاری در گوگل پلاس

گزارشی از AMD درباره عملکرد Mantle

همانطور که میدانید AMD به زودی درایوری عرضه خواهد کرد،این درایور دارای قابلیت پشتیبانی از API منتل خواهد بود-برای اطلاعات بیشتر به ترجمه مقاله بررسی 290X مراجعه کنید-متاسفانه تاریخ عرضه درایور باز هم  کمی به تعویق افتاده است ولی اطلاعات بدست آمده به میزانی هستند که درباه آنها بتوان نظر داد.درایور بتای نسخه 14.1 ارتقا های زیادی را به خود دیده است،هرچند دو موضوع حیلی مهم هستند.

 

Frame pacing یا Frame latency

اولین درایور AMD که از این قابلیت  پشتیبانی میکند همین درایور  14.1 خواهد بود ،این قابلیت در درایورها را AMD اکتبر سال گذشته معرفی کرده بود.این ویژگی باعث فعال سازی Frame Pacing در برنامه های تحت DX10, DX11 و در رزولوشن های بالاتر از 1600p در محصولاتی که فاقد قابلیت پشتیبانی ازتکنولوژی AMDs XDMA  میباشند ،خواهد شد.برای مثال محصولات سری HD7000 یا R9 280X  و R9 270X را میتوان نام برد. این درایور همچنین باعث افزایش کاراییFrame Pacing در AMD Dual Graphics configurations  مثل APU های جدید KAVERI-برای اطلاعت بیشتر به  ترجمه  مقاله نقد وبررسی AMD A8-7600 KAVERI راجعه کنید-که با پردازنده گرافیکی R7 250 جفت میشوند ،خواهد شد.

 

"جدیدا واحد اندازه گیری تازه ای را به این بنچمارک های اندازه گیری فریم  اضافه کردندبه نام latency measurement که دقیقا  مخالف FPS قرار میگیرد. FPSمعمولا کارایی را اندازه گیری میکند.تعداد فریم بر ثانیه Frametime یا Frame Experience ،ناهنجاری ها را بررسی میکند. اساسا مدت زمانی که صرف بررسی و مقدار گذاری یک فریم رندر شده میشود راlatency می نامند.معمولا میشود گفت که مدت زمان تثبیت فریم  و رندر حدود 17 میلی ثانیه است.هرچه latency بالاتر باشد نشان گر فریم کندتر است، و قله های latency عجیب و غریب نشان دهنده وقفه،بی ثباتی و انقباض فریم  میباشند که شما برروی نمایشگر ها دیده و تجربه کرده اید -از مترجم"

 

 

HSA

درایور  در حال عرضه شدن  نخستین درایور HSA-enabled شرکت AMD خواهد بود که اجازه میدهد GPU و CPU در APU های جدید KAVERI به شکلی هوشمند با یکدیگر همکاری کرده و کارایی خود را افزایش دهند.نرم افزار های پشتیبان گر این قابلیت برای آزمایش کردن شامل Libre Office v4.2.0.1,Corel AfterShot Pro v1.2.0.6 و تعداد بیشنری برنامه  که در آینده نزدیک در دسترس هستند خواهد بود.

 

"HSA اشاره به هر طراحی پردازشی دارد که در آن دو عنصر پردازشی (در اینجا CPU+GPU)با هم کنش و واکنش مستقیم بیشتری در سطح سخت افزاری داشته باشند که در نتیجه آن، بار اضافی که معمولا در اثر به اشتراک گذاری اطلاعات بین این دو واحد بوجود میآید به مقدار خیلی کمتری کاهش میابد - از مترجم"

 

762s3ytvd060oqj9jem.jpg

 

 

Mantle ready

در درایور جدید AMD ، منتل پشتیبانی خواهد شد و شرکت بازی سازی DICE"سازنده بازی های سری Battlefiled" نیز با ارائه یک آپدیت اجازه استفاده از این قابلیت را در موتور بازی خود Battlefield 4 به کاربران خواهد داد.

موضوع این است که همه ما حدسیات و گمانه زنی های زیادی مخصوصا از طرف خود AMD  درباره افزایش 40% کارایی شنیده ایم .

این موضوع هم درست است هم غلط.برای سیستم های قوی مجهز به پردازنده ای پرسرعت این موضوع حقیقت ندارد،اما منتل جایی کمک خواهد کرد که توان پردازشی CPU محدود باشد، و این خبر خوب برای محصولاتی کمی کندتر مثل سری KAVERI میباشد.منتل ابزاری فوق العاده قدرتمند برای سبک کردن بار پردازشی در تنگراههای CPu و جاهایی که توان پردازش کافی نیست ،خواهدبود.بنابراین سیستم های رده ارزان قیمت یا متوسط با CPU های عادی بیشرین سود را از این API خواهند برد.

 

 اماری که در زیر ارائه میشوند توسط AMD ارائه شده اند.

a7xssn0319nhepmw229.jpg

درواقعیت ،هرسیستمی با یک GPU رده متوسط و یک CPU عادی دچار محدویت در پردازش گرافیکی خواهد بود. به کمک منتل هر چه سیستم پایین تر باشد میزان Boost درکارایی بیشتراست.بنابراین به طور کل استفاده از APU ها در اینجا منطقی تر به نظر می رسد.

 

gjp0tdzg115a85emqt9j.jpg

 

 

اسرار MANTLE  بر اساس گفته های AMD

 AMD سالهاست د رحال توسعه منتل بوده است ولی ما دراین امر تنها نبوده ایم!منتل در واقع به کمک فیدبک هاو اطلاعاتی که ما از یکی از بزرگترین انجمن های توسعه دهنده بازی ها که بدنبال یک low-level graphics API  بودند شکل گرفت.ما شانه به شانه یکدیگر باتوسعه دهندگانی مثل DICE یاOXIDO GAMES برای خلق انچه آنها  از API مورد نظرشان تصور میکردند همکاری کردیم:یک API کارا،قوی ، و ساده برای گرافیک های مدرن امروزی.

د رواقع منتل اولین API ساخته شده توسط توسعه دهندگان برای خلق آثار مدرن است.خیلی ساده منتل یک Application Programming Interface  یا API " رابط برنامه کاربردی" می باشد. توسعه دهنده گان از این  اینترفیس برای نوشتن کد های مورد نظرشان درتوسعه بازی کمک میگیرند.در نسل حاضر منتل اهرمی برای نفوذ و استفاده از قدرت معماری جدید AMD که بانام Graphics Core Next architecture  که به اختصار GCN نامیده میشود خواهدبود.درواقع عملکرد منتل چیزی شبیه به DirectXR یاOPENGL  خواهد بود،اما منتل  بدلیل  اینکه  یک lower-level API و هدفمند طراحی شده با آن دو API تفاوت دارد.

منظور از LOWER -LEVEL این است که زبان منتل تطابق بیشتری با معماری های پردارنده های گرافیکی جدید دارد.مزیت اولیه Lower-level API کاهش در کمبود های نرم افزاری می باشد،مثل زمانی که CPU وGPU باید صرف ترجمه کردن /درک کردن کد ارائه شده به صورت on the fly  کنند قبل از  اینکه  آن کد ها را تبدیل  به گرافیک بنمایند ."در واقع منتل به دلیل دسترسی سریع تر ومستقیم تر به Gpu همچنین به دلیل اینکه معماری GPU جدیدAMD بر پایه منتل توسعه داده شده زبان قابل درک بهتری برای سخت افزار به حساب می آید.ازمترجم" عملکرد منتل در تضاد با API های سطح بالاست که با تعداد زیادی معماری گرافیکی  سازگارند ولی در ازای آن کارایی کمتری ارایه میدهند."برای مثال DIRECTx شرکت مایکروسافت که سازندگان معماری های GPU هایشان را بر پایه آن بنا میکند و DIRECTX از همه آنها پشتیبانی میکند"

 

اصول طراحی MANTLE:

 

اولین اصل طراحی منتل این بوده است که در زمانی که توان پردازشی CPU عامل محدودیت زاست " به اصطلاح به این مشکلات CPU-bound scenarios میگویند" به کار بیاید.این CPU-bound scenarios برای خودشان موانع بزرگی در توسعه بازی ها هستند و API های موجود در ارزیابی و همچنین تطابق خود با CPU های چند هسته ایی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.برای حل این مشکلات منتل راه کار هایی برای  رنج گسترده ای از بازیبازان PC که از سیستم ها ی عادی استفاده میکنند دارد.بعضی از این تکنیک ها رادرزیر شرح میدهیم:

"دوستان دقت کنند یک سری اصطلاحات را  برای درک بهتر و قابل فهم بودن، بهتر است  در همان زبان انگلیسی استفاده کنیم"

ruw2kzyb3hshhnqchgbr.jpg

 

 

درعوض،زمانی که رزولوشن ها ی استفاده شده در سطح بالا بوده و از جزییات زیاد در اجرای بازی استفاده میشود ،منتل کمتر موثر خواهد بود زیرا در این مواقع نهایت بار پردازشی بر GPU اعمال است به طور یکه دیگر استفاده از سطح API برای آزاد سازی یا افزایش کارایی بی فایده خواهد بود .زمانی که در جزییات پایین تر و یا رزولوشن های کمتر برنامه در حال اجراست ،منتل قادر ست با کد گذاری و بهینه سازی در عملکرد ساختاری GPU ،آن راشتاب ببخشد ولی هنگامی که منابعی ازاد نیست یا کاربر از یک سیستم سطح بالا برای پردازش استفاده میکند دیگر منتل قادر به بهینه سازی به شکلی ملموس نیست.

 

ضمنا باید ذکر کرد که منتل هنوز درمرحله توسعه و بتا قرار دارد و شاید قادر به ارائه پتانسیل نهایی خود نباشد.، در حالیکه توسعه دهندگان خودرا با منتل آشنا میکنند و راهکار های استفاده از آن را یادمیگیرند، AMD نیز در حال بهینه سازی بیشتر این برنامه میباشد.یکی از بهینه سازی ها  روش چگونگی استفاده ازMULTI-GPU هاست،که اکنون  بعهده توسعه دهندگان است که از این ویژگی  در اکوسیستم منتل استفاده کنند.  توسعه دهنده میتواند با طراحی یک multi-GPU codebase بهینه که دقیقا با الگوی کاری موتور رندر آنها هماهنگ است از نهایت قدرت این ویژگی استفاده کنند.

 

مسیر پیش رو

 

در طی این ماه ها از مان معرفی منتل دراکتبرگذشته  ،  در حالی همه گیمر ها و علاقه مندان به تکنولوژی منتظر بودند، تیم توسعه دهنده منتل تمام تلا ش خود را بکار برده است تا اولین ریلیز آنها  بهترین وکاملترین باشد.AMD پشتیبانی و تشویق طرفداران را عامل دلگرمی  تیم در زمان توسعه این API میداند.AMD میگوید"اگرچه ما نمیتوانیم با یک نرم افزار پاسخگوی محبت و شوق طرفداران باشیم ولی امیدواریم که پاداش خودرا درزمان عرضه بگیریم و از پشتیبانی همه کمال تشکر راداریم و سعی میکنیم د رماههای اینده ،تجربه بهتری را برای شما رقم بزنیم.

 

منبع : guru3d

 

مترجم:رضا قاسمی

 

برای بحث و تبادل نظر در مورد این موضوع اینجا کلیک کنید 

 

کلمات کلیدی : اخبار سخت افزار ، اخبار نوت بوک و تبلت ، اخبار کامپیوتر ، گرافیک ، AMD ، Mantle ، اخبار سخت افزار و نرم افزار روز دنیا ، سایت خبری سخت افزار



صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این خبر
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید
پیشنهاد لیون کامپیوتر
Gskill AEGIS Series 8GB 2133Mhz CL15 Single DDR4 Gskill AEGIS Series 8GB 2133Mhz CL15 Single DDR4
    دارای گارانتی
۲۱۹,۰۰۰ تومان
DDR4
2133Mhz
CL15
Inno3D iChill GTX 1060 X3 Air Boss 6GB GDDR5 Inno3D iChill GTX 1060 X3 Air Boss 6GB GDDR5
    دارای گارانتی
۱,۳۱۵,۰۰۰ تومان
GTX 1060
iChill X3 Air Boss
1569-1784 Core Clock
Razer Keybboard Blackwidow Ultimate 2016 Razer Keybboard Blackwidow Ultimate 2016
    دارای گارانتی
۴۷۰,۰۰۰ تومان
Crucial MX300 SATA3 SSD - 750GB Crucial MX300 SATA3 SSD - 750GB
    دارای گارانتی
۷۷۹,۰۰۰ تومان
SATA3
530MB-510MB Read/Write
83K 4k Random Write
گروه محصولات
آخرین تغییرات قیمت
تغییر قیمت GIGABYTE RX 460 WF2X OC 2GB GDDR5
۵۹۹,۰۰۰ ۶۵۵,۰۰۰
تغییر قیمت GIGABYTE RX 460 WF2X OC 4GB GDDR5
۷۱۹,۰۰۰ ۷۵۵,۰۰۰
تغییر قیمت GIGABYTE RX 470 G1 Gaming WF2X 4GB GDDR5
۹۹۹,۰۰۰ ۱,۰۹۰,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock FATAL1TY Z170 Gaming K4 LGA1151 Z170 Mainboard
۶۱۲,۰۰۰ ۶۱۹,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock Z170 OC Formula LGA1151 Z170 Mainboard
۱,۱۸۹,۰۰۰ ۱,۱۹۹,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock Z170 Extreme6 LGA1151 Z170 Mainboard
۸۸۹,۰۰۰ ۸۹۹,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock Z170A-X1 USB 3.1 LGA1151 Z170 Mainboard
۴۶۹,۰۰۰ ۴۷۹,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock FATAL1TY Z170 Professional Gaming i7 LGA1151 Z170 Mainboard
۹۹۷,۰۰۰ ۹۹۹,۰۰۰
تغییر قیمت ASRock Z170 Pro4S LGA1151 Z170 Mainboard
۴۷۹,۰۰۰ ۴۸۵,۰۰۰
تغییر قیمت ASUS Z170 Pro Gaming LGA1151 Z170 Mainboard
۶۹۰,۰۰۰ ۶۹۵,۰۰۰