x فروشگاه لیون کامپیوتر
سبد خرید
گزارشی از AMD درباره عملکرد Mantle
تاریخ ارسال خبر : ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۲        تعداد مشاهده : ۸۴۹
0 - 0
به اشتراک گذاری در فیس فوک به اشتراک گذاری در توییتر به اشتراک گذاری در استامبل‌آپون به اشتراک گذاری در دلیشز به اشتراک گذاری در گوگل پلاس

گزارشی از AMD درباره عملکرد Mantle

همانطور که میدانید AMD به زودی درایوری عرضه خواهد کرد،این درایور دارای قابلیت پشتیبانی از API منتل خواهد بود-برای اطلاعات بیشتر به ترجمه مقاله بررسی 290X مراجعه کنید-متاسفانه تاریخ عرضه درایور باز هم  کمی به تعویق افتاده است ولی اطلاعات بدست آمده به میزانی هستند که درباه آنها بتوان نظر داد.درایور بتای نسخه 14.1 ارتقا های زیادی را به خود دیده است،هرچند دو موضوع حیلی مهم هستند.

 

Frame pacing یا Frame latency

اولین درایور AMD که از این قابلیت  پشتیبانی میکند همین درایور  14.1 خواهد بود ،این قابلیت در درایورها را AMD اکتبر سال گذشته معرفی کرده بود.این ویژگی باعث فعال سازی Frame Pacing در برنامه های تحت DX10, DX11 و در رزولوشن های بالاتر از 1600p در محصولاتی که فاقد قابلیت پشتیبانی ازتکنولوژی AMDs XDMA  میباشند ،خواهد شد.برای مثال محصولات سری HD7000 یا R9 280X  و R9 270X را میتوان نام برد. این درایور همچنین باعث افزایش کاراییFrame Pacing در AMD Dual Graphics configurations  مثل APU های جدید KAVERI-برای اطلاعت بیشتر به  ترجمه  مقاله نقد وبررسی AMD A8-7600 KAVERI راجعه کنید-که با پردازنده گرافیکی R7 250 جفت میشوند ،خواهد شد.

 

"جدیدا واحد اندازه گیری تازه ای را به این بنچمارک های اندازه گیری فریم  اضافه کردندبه نام latency measurement که دقیقا  مخالف FPS قرار میگیرد. FPSمعمولا کارایی را اندازه گیری میکند.تعداد فریم بر ثانیه Frametime یا Frame Experience ،ناهنجاری ها را بررسی میکند. اساسا مدت زمانی که صرف بررسی و مقدار گذاری یک فریم رندر شده میشود راlatency می نامند.معمولا میشود گفت که مدت زمان تثبیت فریم  و رندر حدود 17 میلی ثانیه است.هرچه latency بالاتر باشد نشان گر فریم کندتر است، و قله های latency عجیب و غریب نشان دهنده وقفه،بی ثباتی و انقباض فریم  میباشند که شما برروی نمایشگر ها دیده و تجربه کرده اید -از مترجم"

 

 

HSA

درایور  در حال عرضه شدن  نخستین درایور HSA-enabled شرکت AMD خواهد بود که اجازه میدهد GPU و CPU در APU های جدید KAVERI به شکلی هوشمند با یکدیگر همکاری کرده و کارایی خود را افزایش دهند.نرم افزار های پشتیبان گر این قابلیت برای آزمایش کردن شامل Libre Office v4.2.0.1,Corel AfterShot Pro v1.2.0.6 و تعداد بیشنری برنامه  که در آینده نزدیک در دسترس هستند خواهد بود.

 

"HSA اشاره به هر طراحی پردازشی دارد که در آن دو عنصر پردازشی (در اینجا CPU+GPU)با هم کنش و واکنش مستقیم بیشتری در سطح سخت افزاری داشته باشند که در نتیجه آن، بار اضافی که معمولا در اثر به اشتراک گذاری اطلاعات بین این دو واحد بوجود میآید به مقدار خیلی کمتری کاهش میابد - از مترجم"

 

762s3ytvd060oqj9jem.jpg

 

 

Mantle ready

در درایور جدید AMD ، منتل پشتیبانی خواهد شد و شرکت بازی سازی DICE"سازنده بازی های سری Battlefiled" نیز با ارائه یک آپدیت اجازه استفاده از این قابلیت را در موتور بازی خود Battlefield 4 به کاربران خواهد داد.

موضوع این است که همه ما حدسیات و گمانه زنی های زیادی مخصوصا از طرف خود AMD  درباره افزایش 40% کارایی شنیده ایم .

این موضوع هم درست است هم غلط.برای سیستم های قوی مجهز به پردازنده ای پرسرعت این موضوع حقیقت ندارد،اما منتل جایی کمک خواهد کرد که توان پردازشی CPU محدود باشد، و این خبر خوب برای محصولاتی کمی کندتر مثل سری KAVERI میباشد.منتل ابزاری فوق العاده قدرتمند برای سبک کردن بار پردازشی در تنگراههای CPu و جاهایی که توان پردازش کافی نیست ،خواهدبود.بنابراین سیستم های رده ارزان قیمت یا متوسط با CPU های عادی بیشرین سود را از این API خواهند برد.

 

 اماری که در زیر ارائه میشوند توسط AMD ارائه شده اند.

a7xssn0319nhepmw229.jpg

درواقعیت ،هرسیستمی با یک GPU رده متوسط و یک CPU عادی دچار محدویت در پردازش گرافیکی خواهد بود. به کمک منتل هر چه سیستم پایین تر باشد میزان Boost درکارایی بیشتراست.بنابراین به طور کل استفاده از APU ها در اینجا منطقی تر به نظر می رسد.

 

gjp0tdzg115a85emqt9j.jpg

 

 

اسرار MANTLE  بر اساس گفته های AMD

 AMD سالهاست د رحال توسعه منتل بوده است ولی ما دراین امر تنها نبوده ایم!منتل در واقع به کمک فیدبک هاو اطلاعاتی که ما از یکی از بزرگترین انجمن های توسعه دهنده بازی ها که بدنبال یک low-level graphics API  بودند شکل گرفت.ما شانه به شانه یکدیگر باتوسعه دهندگانی مثل DICE یاOXIDO GAMES برای خلق انچه آنها  از API مورد نظرشان تصور میکردند همکاری کردیم:یک API کارا،قوی ، و ساده برای گرافیک های مدرن امروزی.

د رواقع منتل اولین API ساخته شده توسط توسعه دهندگان برای خلق آثار مدرن است.خیلی ساده منتل یک Application Programming Interface  یا API " رابط برنامه کاربردی" می باشد. توسعه دهنده گان از این  اینترفیس برای نوشتن کد های مورد نظرشان درتوسعه بازی کمک میگیرند.در نسل حاضر منتل اهرمی برای نفوذ و استفاده از قدرت معماری جدید AMD که بانام Graphics Core Next architecture  که به اختصار GCN نامیده میشود خواهدبود.درواقع عملکرد منتل چیزی شبیه به DirectXR یاOPENGL  خواهد بود،اما منتل  بدلیل  اینکه  یک lower-level API و هدفمند طراحی شده با آن دو API تفاوت دارد.

منظور از LOWER -LEVEL این است که زبان منتل تطابق بیشتری با معماری های پردارنده های گرافیکی جدید دارد.مزیت اولیه Lower-level API کاهش در کمبود های نرم افزاری می باشد،مثل زمانی که CPU وGPU باید صرف ترجمه کردن /درک کردن کد ارائه شده به صورت on the fly  کنند قبل از  اینکه  آن کد ها را تبدیل  به گرافیک بنمایند ."در واقع منتل به دلیل دسترسی سریع تر ومستقیم تر به Gpu همچنین به دلیل اینکه معماری GPU جدیدAMD بر پایه منتل توسعه داده شده زبان قابل درک بهتری برای سخت افزار به حساب می آید.ازمترجم" عملکرد منتل در تضاد با API های سطح بالاست که با تعداد زیادی معماری گرافیکی  سازگارند ولی در ازای آن کارایی کمتری ارایه میدهند."برای مثال DIRECTx شرکت مایکروسافت که سازندگان معماری های GPU هایشان را بر پایه آن بنا میکند و DIRECTX از همه آنها پشتیبانی میکند"

 

اصول طراحی MANTLE:

 

اولین اصل طراحی منتل این بوده است که در زمانی که توان پردازشی CPU عامل محدودیت زاست " به اصطلاح به این مشکلات CPU-bound scenarios میگویند" به کار بیاید.این CPU-bound scenarios برای خودشان موانع بزرگی در توسعه بازی ها هستند و API های موجود در ارزیابی و همچنین تطابق خود با CPU های چند هسته ایی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.برای حل این مشکلات منتل راه کار هایی برای  رنج گسترده ای از بازیبازان PC که از سیستم ها ی عادی استفاده میکنند دارد.بعضی از این تکنیک ها رادرزیر شرح میدهیم:

"دوستان دقت کنند یک سری اصطلاحات را  برای درک بهتر و قابل فهم بودن، بهتر است  در همان زبان انگلیسی استفاده کنیم"

ruw2kzyb3hshhnqchgbr.jpg

 

 

درعوض،زمانی که رزولوشن ها ی استفاده شده در سطح بالا بوده و از جزییات زیاد در اجرای بازی استفاده میشود ،منتل کمتر موثر خواهد بود زیرا در این مواقع نهایت بار پردازشی بر GPU اعمال است به طور یکه دیگر استفاده از سطح API برای آزاد سازی یا افزایش کارایی بی فایده خواهد بود .زمانی که در جزییات پایین تر و یا رزولوشن های کمتر برنامه در حال اجراست ،منتل قادر ست با کد گذاری و بهینه سازی در عملکرد ساختاری GPU ،آن راشتاب ببخشد ولی هنگامی که منابعی ازاد نیست یا کاربر از یک سیستم سطح بالا برای پردازش استفاده میکند دیگر منتل قادر به بهینه سازی به شکلی ملموس نیست.

 

ضمنا باید ذکر کرد که منتل هنوز درمرحله توسعه و بتا قرار دارد و شاید قادر به ارائه پتانسیل نهایی خود نباشد.، در حالیکه توسعه دهندگان خودرا با منتل آشنا میکنند و راهکار های استفاده از آن را یادمیگیرند، AMD نیز در حال بهینه سازی بیشتر این برنامه میباشد.یکی از بهینه سازی ها  روش چگونگی استفاده ازMULTI-GPU هاست،که اکنون  بعهده توسعه دهندگان است که از این ویژگی  در اکوسیستم منتل استفاده کنند.  توسعه دهنده میتواند با طراحی یک multi-GPU codebase بهینه که دقیقا با الگوی کاری موتور رندر آنها هماهنگ است از نهایت قدرت این ویژگی استفاده کنند.

 

مسیر پیش رو

 

در طی این ماه ها از مان معرفی منتل دراکتبرگذشته  ،  در حالی همه گیمر ها و علاقه مندان به تکنولوژی منتظر بودند، تیم توسعه دهنده منتل تمام تلا ش خود را بکار برده است تا اولین ریلیز آنها  بهترین وکاملترین باشد.AMD پشتیبانی و تشویق طرفداران را عامل دلگرمی  تیم در زمان توسعه این API میداند.AMD میگوید"اگرچه ما نمیتوانیم با یک نرم افزار پاسخگوی محبت و شوق طرفداران باشیم ولی امیدواریم که پاداش خودرا درزمان عرضه بگیریم و از پشتیبانی همه کمال تشکر راداریم و سعی میکنیم د رماههای اینده ،تجربه بهتری را برای شما رقم بزنیم.

 

منبع : guru3d

 

مترجم:رضا قاسمی

 

برای بحث و تبادل نظر در مورد این موضوع اینجا کلیک کنید 

 

کلمات کلیدی : اخبار سخت افزار ، اخبار نوت بوک و تبلت ، اخبار کامپیوتر ، گرافیک ، AMD ، Mantle ، اخبار سخت افزار و نرم افزار روز دنیا ، سایت خبری سخت افزار



صفحه مناسب چاپ
دیدگاه کاربران در مورد این خبر
برای ثبت دیدگاه باید عضو شوید
پیشنهاد لیون کامپیوتر
Corsair Vengeance® C70 Gunmetal Black Mid-Tower Gaming Case Corsair Vengeance® C70 Gunmetal Black Mid-Tower Gaming Case
    دارای گارانتی
۵۹۹,۰۰۰ تومان
Corsair Carbide Series® SPEC-01 Mid-Tower Gaming Case Corsair Carbide Series® SPEC-01 Mid-Tower Gaming Case
    دارای گارانتی
۲۴۹,۰۰۰ تومان
GALAX GTX 1070 EXOC 8GB GDDR5 GALAX GTX 1070 EXOC 8GB GDDR5
    دارای گارانتی
۱,۸۹۰,۰۰۰ تومان
GTX 1070
Dual 100mm Cooling Fan
1594-1784 Core Clock
ZOTAC GTX 1060 AMP! Edition 6GB GDDR5 ZOTAC GTX 1060 AMP! Edition 6GB GDDR5
    دارای گارانتی
۱,۲۹۰,۰۰۰ تومان
GTX 1060
Dual Fan IceStorm
1556-1771 Core Clock
گروه محصولات
آخرین تغییرات قیمت
تغییر قیمت Logitech G933 Artemis Spectrum 7.1 Wireless Gaming Headset
۷۸۰,۰۰۰ ۷۴۰,۰۰۰
تغییر قیمت SteelSeries Siberia 200 Alchemy Gold Gaming Headset
۲۶۵,۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰
تغییر قیمت Green Notus100-PWM CPU Cooler
۴۹,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰
تغییر قیمت Green Notus200-PWM CPU Cooler
۷۲,۰۰۰ ۷۶,۰۰۰
تغییر قیمت Green Notus400-PWM CPU Cooler
۸۸,۰۰۰ ۹۵,۰۰۰
تغییر قیمت Green TinyGold-95 PWM CPU Cooler
۳۴,۰۰۰ ۳۹,۰۰۰
تغییر قیمت Green TinyCool-90 CPU Cooler
۱۸,۰۰۰ ۲۰,۵۰۰
تغییر قیمت Green TinyCool-90 rev 1.1 CPU Cooler
۱۸,۰۰۰ ۲۰,۵۰۰
تغییر قیمت Green TinyCool-90 PWM CPU Cooler
۲۶,۰۰۰ ۳۲,۰۰۰
تغییر قیمت D-Link DSL-2700U Wireless N150 ADSL2+ Modem Router
۵۹,۰۰۰ ۵۳,۰۰۰